Sinds afgelopen september ben ik begonnen met een nieuwe therapie in de praktijk, nl de fysische vasculaire therapie.

De lezing, die ik samen met Wanda Linssen heb gegeven,  op 21 november, ging ook over deze therapie.

Fysische vasculaire therapie Bemer
Bemer is in staat de beperkte doorbloeding van de fijnste bloedvaten, de microcirculatie te verbeteren en ondersteunt daarmee het zelfgenezend en herstellend vermogen van het lichaam.
Een multidimensionaal signaal vormt de kern van de fysische vasculaire therapie Bemer. De pulsen stimuleren de beperkte of geblokkeerde microcirculatie op een effectieve manier.
De  Bemer therapie kan zowel ingezet worden ter ondersteuning van het zelfgenezend en herstellend vermogen van het lichaam als wel preventief toegepast worden voor:
* betere doorbloeding ( en afvoer) van organen en weefsel
* ondersteuning van de genezing van wonden en sportblessures
* ondersteuning van het immuunsysteem
* betere lichamelijke en geestelijke conditie
* kortere hersteltijden na het sporten

De bloedsomloop voorziet je lichaamsweefsel en organen van voedingsstoffen, zuurstof, vitamines en mineralen. Tegelijkertijd worden de afvalstoffen afgevoerd. Vijf en Zeventig procent van de bloedsomloop vindt plaats in de fijnste bloedvaten (microcirculatie). Onze lichaamscellen zijn voor het uitvoeren van hun verschillende levensbelangrijke taken volledig aangewezen op dit aan- en afvoerproces. De bloedlichaampjes moeten voor een gebied van meer dan 120.000 kilometer voor de aan- en afvoer zorgdragen. Het hart kan dit niet alleen aan en heeft de hulp nodig: de kleine bloedvaten bewegen de bloedcellen voort door zelf een pompbeweging te maken (vasotomie) en ondersteunen zodoende de functie van het hart.
Door veel stress, te weinig slaap, eenzijdig dieet, ongezonde leefgewoontes, ziekten en het verouderingsproces worden de pompende beweging van de fijne bloedvaten steeds langzamer. Hierdoor zijn bloedcellen te lang onderweg en kunnen hun taken niet meer naar behoren uitvoeren. Wanneer weefsel en organen te weinig voedingstoffen en zuurstof krijgen en afvalstoffen onvoldoende worden afgevoerd kunnen er allerlei ziekten en verstoringen, in de vorm van functie verlies, zich voordoen.
Als de microcirculatie goed functioneert, wordt je bloed ook goed verdeeld, je zult je dan ook weer fitter en vitaler gaan voelen, je immuunsysteem werkt beter  waardoor je minder vatbaar bent voor infecties, verkoudheden en andere ziektes.

onderstaand een filmpje wat op Youtube staat. Er staan nog meer filmpjes op Youtube over de Bemer therapie en micro vasculatie.

Kijk voor meer informatie op de Bemersite